ΕΙΠΕ Ο ΓΕΡΩΝ

Μη συνηθίζεις να κουβεντιάζεις για πράγματα που δεν είδες με τα ίδια σου τα μάτια σαν να τα έχεις δει. Μη βεβαιώνεις με πεποίθηση εκείνα που έχεις ακούσει. Συνήθιζε τη γλώσσα σου να λέει πάντα αλήθεια. Το ψέμα γεννιέται συχνά από την επιθυμία να αρέσουμε στους ανθρώπους κι απομακρύνει από την ψυχή τον φόβο Θεού.

ΑΒΒΑΣ ΗΣΑΪΑΣ ο αναχωρητής

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018

Μία πολύ διδακτική προσευχή...για τους εχθρούς μας!






Ελγησε τος χθρος μου, Κριε! κμη κι γ τος ελογ κα δν τος καταριμαι.
Ο χθρο μ χουν δηγσει στν γκλη Σου περισστερο π’ ,τι ο φλοι μου.
Ο φλοι μου μ χουν προσδσει στ γ, ν ο χθρο μ χουν λσει π τ γ κα χουν συντρψει λες τς φιλοδοξες μου στν κσμο.

Ο χθρο μ χουν ποξενσει π τς γκσμιες πραγματικτητες κα μ καναν ξνο κα πισυσχετισμνον π τ ζω το κσμου. πως κριβς να κυνηγημνο ζο βρσκει πι σφαλς καταφγιο π να λλο πο ζ στν συχα, τσι κι γ. Καταδιωγμνος π τος χθρος, χω νακαλψει τ σφαλστερο καταφγιο κα προφυλσσομαι κτω π «τ σκι τν πτεργων Σου», που οτε φλοι οτε χθρο μπορον ν πωλσουν τν ψυχν μου.

Ελγησε τος χθρος μου, Κριε! κμα κα γ τος ελογ κα δν τος καταριμαι.
Ατο μλλον, παρ γ, χουν μολογσει τς μαρτες μου νπιον το κσμου. Ατο μαστγωναν κθε φορ πο γ δσταζα ν τιμωρσω τν αυτν μου. Μ βασνιζαν, κθε φορ πο γ προσπαθοσα ν ποφγω τ βσανα. Ατο μ ππληταν, κθε φορ πο γ κολκευα τν αυτν μου. Ατο μ κτυποσαν κθε φορ πο γ εχα παραφουσκσει π τν λαζονεα.

Ελγησε τος χθρος μου, Κριε. ‘Ακμη κα γ τος ελογ κα δν τος καταριμαι.
Κθε φορ πο εχα κνει τν αυτν μου σοφ, ατο μ ποκλεσαν νητο. Κθε φορ πο εχα κνει τν αυτν μου δυνατ, ατο μ περιγλασαν σν ν εμουνα ννος. Κθε φορ πο θλησα ν καθοδηγσω λλους, ο χθρο μ σπρωξαν στ περιθριο. Κθε φορ πο σπευδα ν πλουτσω, ατο μ μπδισαν μ σιδερνια χρια. Κθε φορ πο εχα σκεφθε τι θ κοιμμουν πι ερηνικ, ατο γρια μ ξπνησαν. Κθε φορ πο προσπθησα ν κτσω να σπτι γι ν ζσω κε χρνια πολλ κα ερηνικ, ατο τ κατεδφισαν κα μ βγαλαν ξω.

Στ’ λθεια, Κριε, ο χθρο μου μ χουν ποσυνδσει π τν κσμο κα πλωσαν τ χρια μου στ κρσπεδο το ματου Σου.

Ελγησε τος χθρος μου, Κριε! κμη κι γ τος ελογ κα δν τος καταριμαι.
Ελογησ τους κα πλθυν τους!

Πλθυν τους κα κνε τους κμα πι σκληρος ναντον μου!

στε καταφυγ μου σ Σνα ν μν χει πιστροφ. Ν διαλυθε κθε λπδα μου στος νθρπους σν στς ρχνης. Ν’ ρχσει πλυτη γαλνη ν βασιλεει στν ψυχ μου. Ν γνει καρδι μου τφος τν δο κακν διδμων δελφν μου: το θυμο κα τς λαζονεας. Ν μπορσω ν ποθηκεσω λους τος θησαυρος μου «ν τος ορανος». Ν μπορσω γι πντα ν λευθερωθ π τν αταπτη, ποα μ περιπλεξε στ θανατηφρο δκτυ τς πατηλς ζως.

Ο χθρο μ δδαξαν ν μθω ατ πο δσκολα μαθανει κανες, τι δηλαδ, νθρωπος δν χει χθρος στν κσμο, κτς π τν αυτ του!…

Εναι πργματι δσκολο γι μνα ν π ποις μο κανε περισστερο καλ κα ποις περισστερο κακ: Ο χθρο ο φλοι μου;

Γι’ ατ, ελγησε Κριε, κα τος φλους μου κα τος χθρος μου…

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου